久違的翻譯練習,有錯請指正,謝謝。

 

"Nobody has to know"

沒有人需要知道

変わることない 理想の嘘で形作られ

一成不變       編織理想的謊言

無くしたもの 追いかけたもの

遺失之物       追求之物

そのすべてが 私を描く

這全由我親手畫出來

 

すり抜けてく 記号と記憶

點點滴滴   記號與記憶

振り向く顔 それが見えない

昂然回頭的臉  卻看不到

笑う声は ヒトかモノかと

笑聲是    人還是東西

答えのない 式を廻らす

沒有答案    四週迴盪著

 

I don't fear to fade away

我不懼怕   飛逝

But now, I'm still alive

可是如今   我仍活著

 

What do you see anytime?

你總是在看何物

What do you want any more?

你心所求是何物

Never never I know

永不是我所能知道

私に答えて

我如此答道

 

Face to face See the fact

站出來面對真相

Face to face Make a truth

站出來成就真實

Never never I know

永不是我所能知道

自分の声も

自己的聲音亦然

 

I don't fear to fade away

我不懼怕   飛逝

But now, I'm still alive

可是如今   我仍活著

 

What do you see anytime?

你總是在看何物

What do you want any more?

你心所求是何物

Never never I know

永不是我所能知道

それが愛ならば

如果這就是愛的話

 

Face to face Give me love

站出來給我愛

Face to face Love is blind?

站出來愛是盲目與否

Never never I know

永不是我所能知道

その心さえ

即使是這個心

 

I don't fear to fade away

我不懼怕   飛逝

But now, I'm still alive

可是如今   我仍活著

 

What do you see anytime?

你總是在看何物

What do you want any more?

你心所求是何物

 

What do you see anytime?

你總是在看何物

What do you want any more?

你心所求是何物

誰の代わりを探したのか

誰人可以代替我去尋找

 

What do you see anytime?

你總是在看何物

What do you want any more?

你心所求是何物

Never never I know

永不是我所能知道

私に答えて

我如此答道

 

Face to face See the fact

站出來面對真相

Face to face Make a truth

站出來成就真實

Never never I know

永不是我所能知道

自分の声も

自己的聲音亦然

arrow
arrow
    全站熱搜

    銀 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()